دانلود تحقیق در مورد بمب های شیمیایی وعوارض انها روی بدن

دانلود تحقیق در مورد بمب هاي شيميايي وعوارض آنها روي بدن

0 24

با دانلود تحقیق در مورد بمب هاي شيميايي وعوارض آنها روي بدن از وبسایت پی دی اف داک در خدمت شما عزیزان هستیم. این تحقیق بمب هاي شيميايي وعوارض آنها روي بدن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم. جهت دانلود تحقیق بمب هاي شيميايي وعوارض آنها روي بدن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بمب هاي شيميايي وعوارض آنها روي بدن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل: 6 صفحه

قسمتی از فایل:

سال هاست که از پايان جنگ تحميلي مي گذرد اما هنوز که هنوز است بسياري از مجروحان شيميايي در ميان ما زندگي مي کنند و بسياري ديگر سال ها پيش از جمع ما خارج شدند و به مقام رفيع شهادت رسيده اند . بر اساس آمار به دست آمده امروز حدود صد وبيست هزار مجروح شيميايي در ميان ما زندگي مي کنند که حال بسياري از آنها نيز وخيم است . ما در اين نوشته قصد داريم با ديدي زيست شناختي کمي از سختي هاي زندگي جانبازان شيميايي را به شما معرفي کنيم . مطمئنا ً ما نمي توانيم همه ي سختي ها و رنجي هاي را که يک جانباز شيمييايي در راه خدمت به وطنش متحمل شده و ميشود به شما معرفي کنيم ولي در اين راه همه ي تلاش خود را مي کنيم . 
اين اثر مانند بقييه کار هاي آدمي خالي از اشکال نمي باشد . اگرشما در اين نوشته با اشتباه يا اشکالي روبرو شديد خواشمند است اين اشتبا ه را به ما گوشزد فرماييد
تاريخچه ي استفاده از عوامل شيميايي 
به ادعا مي توان گفت که قدمت سلاح هاي شيميايي به اندازه سلاح ها ي معمولي است ، به طوري که شواهدي مبني بر استفاده از مواد آتش زا توسط يونانيها (موسوم به آتش يوناني) در سال هاي ???? و ??? قبل از ميلاد مسيح (ع) بدست آمده است. بر طبق همين شواهد « اسپارتها» نيز در جنگهاي خود گوگرد و زغال نارس را بر ديوار و حصار دشمن مي سوزاندند تا گازهاي سمي متصاعد شده وبر دشمن تاثير نما يد . تاريخ جديد جنگ هاي شيميايي از سال ???? در جنگ انگليس با بوئرها(مهاجرين هلندي در افريقاي جنوبي ) شروع شده که در آن ارتش انگليس از توپهاي حاوي اسيد پيکريک استفاده کرد که اثر تهوع زا داشت. 
با اين حال استفاده ي گسترده از عوامل شيميايي در جنگها ، تا جنگ جهاني اول سابقه نداشت است . به هنگام جنگ حهاني اول به دليل پيشرفت دانش و تکنولوژي لازم براي تهيه ي مواد شيميايي خطرناک امکان کاربرد آنها به مقدار فروان فراهم گرديد . اولين مورد استفاده از گاز هاي شيميايي در سطح وسيع در آوريل ???? توسط قواي آلماني صورت گرفت در اين حمله شش هزار سيلندر حاوي گاز کلر براي مسموم کردن نيرو هاي طرف مقابل به کار گرفته شد که در نتيجه ي آن پنج هزار نفر از نيروهاي متفقين به هلاکت رسيدند . بعد از اين حمله در سبتامبر همان سال نيروهاي انگليسي نيز از گاز گلر استفاده کزدند . با لاخره آلمان در سال ???? گاز فسژن و در سال ???? گاز خردل را وارد صحنه کار زار نمود . استفاده از کاز هاي شيميايي براي اولين بار لزوم استفاده از ماسک هاي محافظتي را مطرح ساخت . ارتش انگليس از اين ماسکها براي اولين بار به منظور حفاظت از اسبها و افراد استفاده نمود. در مجموع مي توان گفت که گاز هاي کلر، خردل و فسژن توسط ارتش آلمان و انگليس و گاز هاي موثر در خون از قبيل هيدروژن سيانيد و کلريد سيانوژن توسط فرانسوي ها به کار گرفته شد . مطابق آمار حاصل حدود صد هزار نفر کشته و دويست هزار نفر زخمي حاصل استفاده از اين گازها بود . 
رژيم جنايتکار بعث عراق که انواع سلاح هاي مدرن غرب و شرق را بر ايمان خلل ناپذير رزمندگان دليرمان امتحان کرده بود و به ياس کامل رسيده بود ، در پي شکستهاي مداوم و عجز و ناتواني در مقابل سلحشوران سپاه توحيد بکاربرد سلاح هاي شيميايي متوسل گرديد. ارتش صدام عفلقي در بين سال هاي آغاز جنگ تا پايان آن در بيش از صدها مورد از سلاح هاي شيمييايي استفاده کرد ه که در عمليات خيبر ، بدر ، والفجر ? و سلسله عمليات هاي کربلا ابعاد اين جنايت به اوج خود رسيد .حملات مذکور با استفاده از انواع مهمات شيميايي (خمپاره ،توپ، بمب و غيره ) حاوي گاز هاي کشنده از قبيل عوامل عصبي ( تابون ) ، گاز هاي خردل ، سيانور و عوامل خفه کننده (فسژن) انجام گرفته است . 
انواع سلاح هاي شيميايي 
از نظر نظامي گاز هاي شميايي به شش گروه تقسيم مي شوند 
?- عوامل سمي کشنده 
?- عوامل ناتوان کننده 
?- عوال کنترل اغتشاش 
?- عوامل دود زاي نظامي 
?- عوامل ضد گياه 
?- شعله ها و آتش ها 
ما در اين مقاله هدفمان مطالعه ي گروه اول مي باشد و از باز کردن گروه هاي ديگر به دليل کمبود فضا و وقت خود داري مي کنيم 
عوامل سمي کشنده : 
الف - عوامل تاولزا 
?- خردلها 
?- آرسنيک ها 
?- گزندها 
ب- عوامل خون 
?-آرسين SA
?- سيانيد هيدروژن AC 
?- کلريد سيانوژن CK 
ج- عوامل اعصاب 
?- عامل سِري G 
?- عامل سِري V 
د- عوال خفه کننده 
?- فسژن CG 
?- دي فسژن DP 
عوامل تاولزا : 
اين گروه را به راحتي مي توان به سه زير گروه تقسيم کرد 
?- خردل ها 
?- آرسنيک ها 
?- گزند ها 
اين عوامل بيشتر به صورت مايع مي باشند . اثر آنها پايدار است و وزن آنها به نسبت هوا زياد مي باشد .اين مواد معمولا ً موجب مرگ آني نمي شوند و فرد را نا توان مي کنند . 

 


2,000 تومان