طرح درس زنگ علوم اول دبستان

دانلود فایل طرح درس زنگ علوم اول دبستان با روش بحث گروهی و پرسش و پاسخ

0 1.7k

قسمتی از این طرح درس:

شروع فعالیت های تدریس و پیرامون آن

 

 

فعالیت های مقدماتی:

با نشاط وارد کلاس می شوم و ضمن احوال پرسی با دانش آموزان،حال غایبین روز قبل جویا میشوم(در صورتی که کسی در روز قبل غیبت کرده باشد). من تقریبا هیچوقت حضور غیاب نمیکنم و با توجه به شناختی که از بچه ها دارم و همچنین با شمارش بچه ها در صورتی که ازتعداد لیست کمتر باشند از بقیه میپرسم: امروز چه کسی غایب است؟ وآن ها هم میگویند چه کسی غایب است و این کار در زمان باعث صرفه جویی میشود.

 

               

 

ایجاد انگیزه:

برای ایجاد انگیزه از دانش آموزان میخواهم به صف و پشت سر هم به حیاط مدرسه بروند.

 

 

ارزشیابی تشخیصی یا آغازین:

همان سوالی که در بخش بالا تر گفته شد را در اینجا میپرسم.

 

 

ارائه درس

با توجه به دستور عملی که در کتاب راهنمای معلم امده است از تدریس هر گونه مطالب تئوری محور باید خود داری شود پس هر گونه تدریسی برای این درس ، باید مهارت محور و و به صورت پرسش و پاسخ باشد.

 

 

بعد از اینکه با دانش آموزان به حیاط مدرسه آمدیم آن ها را به گروه های دو نفره تقسیم میکنیم و به بچه ها میگوییم امروز آمده ایم سایه بازی ! از آن ها میخواهیم یک نفر پشت به خورشید بایستد و نفر دیگر دور سایه او خط بکشد. بدون هیچگونه حرف اضافه ای و ارائه مطالب تئوری به کلاس برمیگردیم. اما قبل از اینکه به کلاس برگردیم به بچه ها می گویم: بچه ها بریم سرکلاس سایه ها همینجا باشند تا ما برمیگردیم، بعد از ایشان میپرسم موقعی که برگردیم از کجا میفهمید کدوم سایه مال کیه؟ 


محتوای فایل دانلودی

فایل ور دقابل تغییر

راهنمای استفاده

مناسب برای دانشجومعلمان و معلمان 


گالری تصاویر


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

14,000 تومان