دانلود تحقیق درمورد طراحي حوضچه گل

دانلود تحقیق درمورد طراحي حوضچه گل

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد طراحي حوضچه گل

با دانلود تحقیق در مورد طراحي حوضچه گل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طراحي حوضچه گل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طراحي حوضچه گل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طراحي حوضچه گل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست:

 

مقدمه ......................................................................................................................................3

واحد زلال‌ساز یا کلاریفایر .....................................................................................................3

فلوکلاریفایرها یا کلاریفلوکولاتور .........................................................................................4   

زلال سازهای پولساتور و ته صاف .........................................................................................5

سوپر پولساتور .......................................................................................................................6

زلال‌ساز با تماس لجن ............................................................................................................7

زلال‌ساز با استفاده از ذرات شن میکرونی ...........................................................................8

نحوه عملكرد كلاريفايرها .....................................................................................................9
تزريق مواد شيميايي ............................................................................................................10
كنترل ميزان تزريق مواد شيميايي .....................................................................................11
نحوه عملكرد سختي‌گيري با آهك‌زني سرد .....................................................................14
حفظ قابليت اطمينان در كلاريفاير ثقلي ...........................................................................15
پارامترهاي اصلي جهت پايش كلاريفايرها
........................................................................16

محاسبات طراحی یک کلاریفایر ........................................................................................18

شکل طراحی شده یک کلاریفایر ......................................................................................21 

 

 

 

 

مقدمه:

بخش اعظمی از بدن انسات از آب تشکیل گردید است در واقع می توان گفت اصلی ترین ماده تشکیل دهنده هر انسانی آب است . هر انسان برای ادامه زندگی نیاز به آب دارد وبدون آن قادر به ادامه زندگی نیست.دیگر موجودات نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

از این رو توجه به بهداشت آب در زندگی امروزه از اهمیت خاصیدارد.

آب در میان باستانیان نیز از اهمیت زیادی برخوردار بود ایران باستان آن را مقدس می پنداشتند وآن را یکی از چهار مظهر یزدان می دانستند و آناهیتا ملکه آب نزد آنها از تقدس والایی برخوردار بود .

از این روتصفيه  آب و فاضلاب ها و حذف مواد مضر محيط زيست از آنها، همواره يكي از دغدغه هاي جوامع بشري بوده است. تصفيه فاضلاب به خصوص در دهه هاي اخير رشد قابل توجهي داشته است و اين پيشرفت مرهون تلاش دانشمندان و صنعتگران اين رشته مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 واحد زلال‌ساز یا کلاریفایر(clarifier)  

آب پس از گذر از حوضچه‌ی اختلاط سریع ، وارد واحد زلال‌ساز می‌شود. این واحد از دو قسمت لخته‌سازی و ته‌نشینی تشکیل شده است. در قسمت لخته‌سازی با کمک تجهیزات مکانیکی مانند یک میکسر و یا ایجاد شرایط خاص، لخته‌ها شکل گرفته و در قسمت ته‌نشینی فرو می‌نشیند.

در گذشته دو روند دلمه‌سازی و لخته‌سازی یک روند تلقی می‌شدند ولی امروزه پس از شناخت مکانیسم آن‌ها، هر یک مفهوم جداگانه‌ای پیدا نموده است. در حال حاظر نیز به سبب آن‌که در غالب طرح‌ها، دو روند لخته‌سازی ته‌نشینی در یک واحد ساختمانی انجام می‌گیرد به مجموعه‌ی دو روند، زلال‌سازی گویند.

در عمل، دلمه‌های تشکیل شده در واحد اختلاط زلال‌ساز، بر اثر به‌هم‌زنی با پره‌های افقی یا قایم، به هم نزدیک شده و لخته‌های بزرگ قابل ته‌نشینی ایجاد می‌کند. رسوب دادن لخته‌های تشکیل شده در قسمت ته‌نشینی واحد زلال‌ساز انجام می‌گیرد. ته‌نشینی به عوامل متعددی مانند بار وارده، کیفیت آب، درجه حرارت آب، اندازه‌ی لخته‌ها و چگونگی جریان آب بستگی دارد. حدود 90 تا 98 درصد لخته‌های تشکیل شده باید در این واحد ته‌نشین گردند.

انواع مختلفی از از زلال‌سازها با موفقیت در نقاط مختلف ایران و جهان ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند که می‌توان آن‌ها را به سه دسته‌ی کلی زیر تقسیم‌بندی نمود:

1- ته نشینی ساده مستطیلی که در این سیستم ابتدا در یک مخزن فرآیند    لخته سازی انجام می شود و سپس در حوضچه ته نشینی لخته های تشکیل شده ته نشین می شوند.

2- زلال سازی با جریان رو به بالا  که در این سیستم آب از پایین حوضچه ها وارد شده و به سمت بالا حرکت می کنند وآب زلال شده ازطریق سرریزهایی که در سطح این حوضچه قرار دارند جمع آوری می شود.

3- راکتور زلال ساز زلال سازهایی هستند که در آنها عمل لخته سازی وزلال سازی در یک مقطع انجام میگیرد در این نوع زلال سازهاآب همیشه با لجن در تماس است و لجن موجود خود به فرآیند زلال سازی کمک می کند از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

الف- زلال‌ساز با بستر لجن که در این سیستم، آب حاوی لجن از قشری از لجن شناور به‌نام پتوی لجن می‌گذرد و لخته‌ها را در جریان بالارونده‌ی آب بر جای می‌گذارد.

ب- زلال‌ساز با تم


8,000 تومان