6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49570
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1927
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نقش جغرافيا در كارآفريني

دانلود تحقیق درمورد نقش جغرافيا در كارآفريني

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد نقش جغرافيا در كارآفريني

با دانلود تحقیق در مورد نقش جغرافيا در كارآفريني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش جغرافيا در كارآفريني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش جغرافيا در كارآفريني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقش جغرافيا در كارآفريني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

«در گزارشي كه درسال 2000 توسط سازمان جهاني كار World Labor Organization منتشر شد تاكيد شده است كه كشورهاي جهان تا سال 2010 ميلادي بايد قادر به ايجاد 500 ميليون موقعيت شغلي جديد باشند » 1 حال دولت ها تا چه اندازه به اين مهم نائل شده اند و اين كه دولت ها تا چه اندازه از متخصصين علوم جغرافيايي در اين خصوص بهره برده اند خود جاي بحث دارد ماهر روز از گوشه و كنار جهان در مورد آمار بيكاري در كشورهاي مختلف حتي در كشورهاي توسعه يافته اي چون انگلستان و آمريكا خبرهايي را دريافت ميكنيم و اينك در اين مقاله مختصر قصد دار يم تا اين مسئله را از ديدگاهي جغرافيايي مورد كنكاش قرار داده و تا حدي به ارائه راه حل به پردازيم .

 

« در عصر حاضر مشكل اشتغال زايي يكي از دغدغه هاي مهم مديران و برنامه ريزان جوامع بشري محسوب مي گردد و از سوي ديگر دولت ها در برنامه ريزي اشتغال با واقعيت هايي مانند ارزش هاي حاكم بر يك جامعه ، عوامل جغرافيايي ، منابع طبيعي ، زبان ، شاخص هاي جمعيتي ، همچون سن ، تحصيلات و ... بسترهاي صنعتي ، سطح فناوري ، مزيت هاي رقابتي و بسياري عوامل تعيين كننده ي ديگر مواجه مي گردند كه مجموع عوامل فوق و تمايلات يا نيازهاي پيش گفته جامعه ، محدويت هاي تعيين كننده دولت ها در برنامه ريزي كلان اشتغال به شمار مي روند » 2.

از سوي ديگر روند تحولات جهاني مانند تغييرات چشم گير در وضعيت جمعيتي، استقبال از مهاجرت ،ظهرو فناوري هاي نو ، تولد سازمان هاي جديد اجتماعي و طرح ديدگاهاي نوين در مديريت و سازمان افقهاي تازه اي را فرا روي برنامه ريزان و مديران امور اشتغال قرار مي دهد .

اينك علم جغرافيا نيز كه هدف اساسي خود را راهنمايي انسان و كمك به او براي زندگي و بهره برداري از مواهب طبيعي قرار داده به ارائه راهبرد مي پردازد . در واقع ديدگاه برنامه ريزان و مديران اجرايي ، مشاغل تازه با اقداماتي چون احداث كارخانجات جديد و جذب نيروهاي متخصص و غير متخصص ، ايجاد رشته هاي جديد دانشگاهي و مشاغل جديد ناشي از آن و ... است كه متاسفانه به دليل جذب منابع مالي و سرمايه هاي هنگفت عملا روي كاغذ مانده و يا آنچنان كه بايد گره گشا نخواهند شد مي دانيم كه مشاغل جامعه پيرامون سه مقوله صنعت كشاورزي خدمات دور مي زند كه بسته به شرايط جامعه و توسعه يافتگي يا در حال توسعه بودن درصدهاي اختصاص يافته به هريك از آنهامتفاوت است . حتي دولت ها سعي بر آن دارند كه با دادن وام هاي مختلف افراد را به كار آفريني براي خود سوق دهند و از فشار رواني ناشي از بيكاري بر پيكره ي دولت بكاهند كه باز هم به دليل ديدگاه غلط مردم نسبت به انواع مشاغل و نظر به هزينه هاي سنگين اشتغال عملا به هدر رفتن سرمايه هاي جامعه منجر خواهد شد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر