دانلود تحقیق درمورد اتمسفر

دانلود تحقیق درمورد اتمسفر

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اتمسفر

با دانلود تحقیق در مورد اتمسفر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اتمسفر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اتمسفر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اتمسفر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

تركیب اتمسفر :

اتمسفر یا جو زمین، مخلوطی از گازهای مختلف است كه تا ارتفاع ۹۰ كیلومتری از سطح زمین ازت ـ اكسیژن ـ آرگون ـ دی اكسیدكربن و بخار آب از نظر حجم ۹۹/۷۷ در صد آن را تشكیل می دهند. مشاهدات نشان می دهد كه تا ارتفاع ۵۰ كیلومتری نسبت اختلاط گازهای اتمسفری باستثناء بخار آب، به طور محسوس ثابت است. اتمسفر دارای جرمی برابر با ۱۰۱۴ ×۵/ ۶تن می باشد.

تغییرات اتمسفر:

تغییرات با ارتفاع :

گازهای سبكتر (بویژه هیدروژن ـ هلیوم) اصولاً باید در اتمسفر فوقانی بسیار فراوان باشند. تغییرات اساسی وابسته به میزان دو گاز عمده غیر دائمی یعنی بخارآب و ازن می باشد.

 

بخار آب :

هوا در بعضی نواحی تقریباً فاقد بخار آب و دربرخی نقاط تا ۴ درصد از نظر حجم خود دارای رطوبت است. ۹۰ درصد از بخار آب در پایین ترین قسمت اتمسفر حدود ۶ كیلومتری از سطح زمین قرار گرفته است.

ازن : عمدتاً در ۱۵ تا ۳۵ كیلومتری از ضخامت اتمسفر، متمركز می شود. اشعه ماوراء بنفش كه لایه های فوقانی اتمسفر را منور می كند سبب تجزیه مولكول های اكسیژن در لایه های بین ۸۰ تا ۱۰۰ كیلومتر می گردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر